Ik reisde tussen Canada en Seattle met een autoveerboot van $ 64 en een passagiersveerboot van $ 124, en ik zou de goedkope optie niet nog een keer doen (2024)

• Iwoon in Victoria, Canada, en ik denk dat veerboten de beste manier zijn om naar Seattle, Washington te komen.

• Er zijn passagiersveerboten enauto veerboten, dus ik heb beide geprobeerd om te zien welke de moeite waard is.

• Hoewel het fijn is om een ​​auto te hebben als je boodschappen wilt doen, geef ik toch de voorkeur aan de passagiersveerboot.

Als ingezetene van Victoria, British Columbia, Canada, maak ik graag weekendtripjes naar Seattle.

Overal vliegenHet is een absolute pijn geweest de afgelopen jaren, en ik ben er niet zeker van dat de vertragingen en de prijsstijgingen snel beter zullen worden. Maar gelukkig is een van de gemakkelijkste manieren om tussen Canada en de VS te reizen per veerboot.

DeVictoria Clipperis een populaire, snelle passagiersveerboot die van haven naar haven vaart. Maar ook veel mensen uit Victoria nemen hun auto meeBC-veerbotennaar Vancouver en rijd twee of drie uur naar Seattle.

Ik ben sinds 2020 niet meer in Seattle geweest, dus ik heb onlangs beide opties geprobeerd om te zien welke ik op dit moment leuker vind. Als u een van beide veerboten overweegt, vindt u hier wat ik leuk en niet leuk vond aan elke veerboot.

De passagiersveerboot Victoria Clipper stapt langs de schilderachtige binnenhaven in het centrum.

Ik reisde tussen Canada en Seattle met een autoveerboot van $ 64 en een passagiersveerboot van $ 124, en ik zou de goedkope optie niet nog een keer doen (1)

Ik ben dol op de gunstige ligging van de Victoria Clipper-terminals, precies in het hart vanhet centrum van Victoria.

Het is slechts acht minuten rijden van mijn huis en ik arriveerde een uur vóór mijn aankomst van 17.00 uur. het zeilen. Ik ging snel door de douane voordat ik naar de boarding lounge ging.

Inclusief belastingen en toeslagen kostte mijn enkele reis economy-ticket $ 124.

Laat u zich geen zorgen maken over het kale opstapgebied.

Ik reisde tussen Canada en Seattle met een autoveerboot van $ 64 en een passagiersveerboot van $ 124, en ik zou de goedkope optie niet nog een keer doen (2)

Het eigenlijke veerbootschip is veel mooier dan de klapstoelen in de wachtruimte.

Ik hoefde maar ongeveer 10 minuten te wachten voordat het tijd was om aan boord van de veerboot te gaan.

Het instappen was eenvoudig, stressvrij en super schilderachtig.

Ik reisde tussen Canada en Seattle met een autoveerboot van $ 64 en een passagiersveerboot van $ 124, en ik zou de goedkope optie niet nog een keer doen (3)

Passagiers gaan aan boord van de veerboot via een loopbrug buiten.

Tijdens het instappen keek ik over mijn schouder en kreeg een prachtig uitzicht op de binnenhaven, inclusief de iconischeFairmont keizerin hotel.

Er zijn verschillende zitmogelijkheden.

Ik reisde tussen Canada en Seattle met een autoveerboot van $ 64 en een passagiersveerboot van $ 124, en ik zou de goedkope optie niet nog een keer doen (4)

StandaardEconomy zitplaatsenbevindt zich op het benedendek van de boot.

Als local die de reis al eerder heeft gemaakt, weet ik dat sommige stoelen in de sectie beter zijn dan andere.Ik koos voor een stoel met het gezicht naar voren, vlakbij de snackbar (ik ken mijn prioriteiten).

Het kan de moeite waard zijn om te upgraden naar een stoel bij het raam.

Als ik als toerist voor de eerste keer met de Clipper reis, zou ik overwegen om te upgraden naar het economy-panoramatarief. Die stoelen bevinden zich langs het raam van het benedendek en kosten $ 140.

Ook al zijn ze duurder, je krijgt een ongelooflijk uitzicht op de Stille Oceaan, met sneeuw bedekte bergen en de skyline van de stad.

Als je op zoek bent naar nog meerluxe reis, kunt u upgraden naar de vista- of comfortklassen op het bovendek. Die enkele reiskaartjes variëren van $ 140 tot $ 175.

Op de Victoria Clipper hoeft u zich geen zorgen te maken over uw bagage.

Ik reisde tussen Canada en Seattle met een autoveerboot van $ 64 en een passagiersveerboot van $ 124, en ik zou de goedkope optie niet nog een keer doen (6)

Ingecheckte bagageis verkrijgbaar voor $ 20 per stuk, maar ik besloot om alleen handbagage mee te nemen, die gratis was bij mijn ticket.

Ik maakte me zorgen over waar ik hem zou neerzetten als ik eenmaal aan boord was, omdat de veerboot geen bagagevakken boven het hoofd heeft zoals een vliegtuig. Gelukkig waren er overal in de boot verschillende grote bagagerekken, waardoor het opbergen en toegang krijgen tot mijn tas een fluitje van een cent was.

Er is een kleine snackbar aan boord.

Ik reisde tussen Canada en Seattle met een autoveerboot van $ 64 en een passagiersveerboot van $ 124, en ik zou de goedkope optie niet nog een keer doen (7)

De economy snackbar schonk koffie,voorverpakte boterhammen, lekkernijen, bier en wijn.

De keuze aan broodjes was vrij beperkt, maar ik vond het leuk dat je lokale snacks en lekkernijen kon krijgenSeattle Chocolate Company.

Ik had wat afhaalmaaltijden meegenomen, dus bestelde ik gewoon een glas wijn voor ongeveer $ 9. De service was snel en het personeel was supervriendelijk.

De rest van de rit heb ik een boek gelezen en mijn wijn gedronken.

Ik reisde tussen Canada en Seattle met een autoveerboot van $ 64 en een passagiersveerboot van $ 124, en ik zou de goedkope optie niet nog een keer doen (8)

Tussen de slokjes door keek ik uit het dichtstbijzijnde raam en ving een verbluffende glimp op van deCascade-bergen.

De veerboot was maar halfvol, dus ik kon me uitstrekken en ontspannen.Voordat ik het wist,de reis van twee uur en 45 minuten was voorbij.

Ik arriveerde om 20.00 uur in het centrum van Seattle.

Ik reisde tussen Canada en Seattle met een autoveerboot van $ 64 en een passagiersveerboot van $ 124, en ik zou de goedkope optie niet nog een keer doen (9)

Omdat ik alleen handbagage had, ging ik snel door de douane nadat we in Seattle waren aangemeerd.

Om de reis de moeite waard te maken, heb ik eenhotelkamer— anders zou ik eigenlijk rechtsom moeten keren vanwege de dienstregeling van de veerboot.

Binnen een half uur na onze aankomst checkte ik in in mijn hotel en zat te ontspannen bij de open haard in mijn kamer.

Ik bracht de nacht door in het Edgewater Hotel.

Ik reisde tussen Canada en Seattle met een autoveerboot van $ 64 en een passagiersveerboot van $ 124, en ik zou de goedkope optie niet nog een keer doen (10)

Het Edgewater Hotel is mijn favoriete plek om te verblijven in Seattle. Het historische gebouw staat bekend om het hosten van muzikanten alsDe Beatlesen Kurt Cobain

De locatie had niet idealer kunnen zijn: het was vijf minuten lopen van de veerbootterminal en dicht bij het centrumAttracties in Seattle.

Mijn vriendin ontmoette me daar met haar auto, zodat we de volgende dag op de autoveerboot konden stappen, en ze zei dat het ook gemakkelijk was om het hotel te bereiken vanaf de snelweg.

We brachten onze korte tijd in Seattle door met lekker eten en genieten van alle gezellige sfeer.

Ik reisde tussen Canada en Seattle met een autoveerboot van $ 64 en een passagiersveerboot van $ 124, en ik zou de goedkope optie niet nog een keer doen (11)

Als je Seattle bezoekt, raad ik je ten zeerste aan om jezelf te trakteren op een dinerZes zeven(wijlen Anthony Bourdain prees zijn zalm met cederplanken).

Ik denk nog steeds aan de zwarte miso-kabeljauw op een bedje van knapperige kokosrijst die ik als avondeten at en aan de Dungeness-krabfrittata waarvan ik de volgende dag genoot voordat ik op pad ging.

Het verlaten van Seattle was onverwacht eenvoudig en verkeersvrij.

Ik reisde tussen Canada en Seattle met een autoveerboot van $ 64 en een passagiersveerboot van $ 124, en ik zou de goedkope optie niet nog een keer doen (12)

Krijgenterug naar CanadaHet plan was om over de grens naar Vancouver te rijden en onze auto op BC Ferries naar Victoria te nemen.

Ik zag op tegen de rit van twee en een half uur, omdat het verkeer tussen Seattle en Vancouver ondraaglijk kan zijn.

Gelukkig ondervonden we geen problemen bij het verlaten van de stad, maar we passeerden wel een file van auto's die probeerden de andere kant op te gaan.

Omdat we een auto hadden, konden we een stop maken bij Trader Joe’s om onze favoriete snacks op te halen.

Ik reisde tussen Canada en Seattle met een autoveerboot van $ 64 en een passagiersveerboot van $ 124, en ik zou de goedkope optie niet nog een keer doen (13)

Dat hebben we nietHandelaar Joe'sin Canada, dus ik wist dat ik de VS niet kon verlaten zonder een paar van mijn favoriete snacks te pakken. We maakten een pitstop bij een winkelcentrum in Everett, Washington, en sloegen onze voorraad in.

Als je zin hebt in koopjesjagen, zijn er ook een paar outlet-winkelcentra tussen Seattle en de Canadese grens.

We stopten om te tanken en bereikten in iets minder dan drie uur de Canadese grens.

Ik reisde tussen Canada en Seattle met een autoveerboot van $ 64 en een passagiersveerboot van $ 124, en ik zou de goedkope optie niet nog een keer doen (14)

Urenlang wachten aan de grens tussen de VS en Canada is gebruikelijk in het weekend, maar we waren er in ongeveer 20 minuten doorheen.

Vanaf daar was het 40 minuten rijden naar de autoveerhaven van Tsawwassen.

We hebben gereserveerd voor de 20.00 uur. varen met BC Ferries.

Ik reisde tussen Canada en Seattle met een autoveerboot van $ 64 en een passagiersveerboot van $ 124, en ik zou de goedkope optie niet nog een keer doen (15)

We dachten dat we slim waren door vooruit te plannen. Maar toen we bij de terminal aankwamen, hoorden we dat onze aankomst om 20.00 uur. veerboot was geannuleerd vanwegeslechte weersomstandigheden.

We verlieten Seattle om 15.00 uur. en eindigden pas om 21.00 uur met onze auto aan boord van de volgende veerboot.

Dit was het punt tijdens de reis dat ik het gemak van het nemen van de passagiersveerboot begon te missen. Tegen de tijd dat onze boot de kade verliet, was het 9.30 uur.

Maar mijn enkeltje kostte ongeveer $ 14, plus $ 50 voor de auto, wat aanzienlijk goedkoper was.

BC Ferries heeft veel betere voedselopties.

Ik reisde tussen Canada en Seattle met een autoveerboot van $ 64 en een passagiersveerboot van $ 124, en ik zou de goedkope optie niet nog een keer doen (16)

In de cafetaria van BC Ferries kunt u alles krijgen, van hamburgers en poutine tot snacks en salades. De rij is meestal lang, dus ik wacht meestal de eerste 20 tot 30 minuten van de rit met wachten om te bestellen.

De avond dat we vertrokken, zat de veerboot vol met kinderen en tieners die terugkwamen van sportevenementen; de cafetaria had het gevoel van een drukke schoollunchroom.

Omdat we al moe en een beetje uitgeput waren, hebben we uiteindelijk wat gegeten bij de kleinere snackbar op een ander terras en in een van de loungeruimtes gezeten.

Het duurde acht en een half uur om thuis te komen.

Ik reisde tussen Canada en Seattle met een autoveerboot van $ 64 en een passagiersveerboot van $ 124, en ik zou de goedkope optie niet nog een keer doen (17)

Uiteindelijk reden we om bijna 23.00 uur van de veerboot af.

BC Ferries meert aan in Swartz Bay, 32 kilometer buiten Victoria. Tegen de tijd dat ik thuiskwam, was het 23.35 uur en was ik uitgeput.

We hebben onze auto niet één keer in Seattle gebruikt.

Ik reisde tussen Canada en Seattle met een autoveerboot van $ 64 en een passagiersveerboot van $ 124, en ik zou de goedkope optie niet nog een keer doen (18)

Ik ben dankbaar dat ik tijdens deze reis mijn Trader Joe's oplossing heb kunnen vinden, maar al het andere dat we wilden zien en doen -Bezoek Pike Place Market, wat boodschappen doen en Capitol Hill verkennen - was op loopafstand van ons hotel of bereikbaar met het openbaar vervoer.

Tenzij je met een grote groep reist of plannen hebt om je buiten de stad te brengen, zie ik geen enkel voordeel om je auto mee te nemen op de veerboot naar Seattle.

Als ik het allemaal opnieuw zou kunnen doen, zou ik de passagiersveerboot in beide richtingen nemen.

Ik reisde tussen Canada en Seattle met een autoveerboot van $ 64 en een passagiersveerboot van $ 124, en ik zou de goedkope optie niet nog een keer doen (19)

De Victoria Clipper is duurder, maar het is een veel ontspannendere reiservaring dan de autoveerboot.

Ik vond het geweldig dat ik van het centrum van Victoria naar het centrum van Seattle kon gaan zonder het gedoe van een auto.

Volgende keer ikreizen naar Seattle, Ik betaal graag wat meer voor een retourticket op de passagiersveerboot. Ik kijk ernaar uit om te ontspannen met mijn favoriete drankje terwijl ik geniet van het prachtige uitzicht.

Lees het originele artikel opBusiness insider

Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Nicola Considine CPA

Last Updated:

Views: 6294

Rating: 4.9 / 5 (69 voted)

Reviews: 92% of readers found this page helpful

Author information

Name: Nicola Considine CPA

Birthday: 1993-02-26

Address: 3809 Clinton Inlet, East Aleisha, UT 46318-2392

Phone: +2681424145499

Job: Government Technician

Hobby: Calligraphy, Lego building, Worldbuilding, Shooting, Bird watching, Shopping, Cooking

Introduction: My name is Nicola Considine CPA, I am a determined, witty, powerful, brainy, open, smiling, proud person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.